Zichtbaar voor klanten online. Gratis tips!

Praktische-tips-om-Zichtbaar-voor-klanten-te-zijn

In mijn workshops word ik door deelnemers regelmatig gevraagd om tips en adviezen te geven hoe ze zichtbaar kunnen zijn voor hun aankomende klanten. Het liefst met zo min mogelijke financiele investeringen en natuurlijk een zo groot mogelijk rendement. Een paar tips die ik graag deel. Ze zijn gratis alleen zul je ze zelf moeten uitvoeren. 😉 En ja het zijn open deuren, alleen wat doe je met de informatie achter die deuren? Gek eigenlijk we krijgen vaak gratis praktische tips maar voeren ze niet uit. Liever huren we anderen in.

Tip 1 Wees zichtbaar als expert of specialist

Op het internet vragen mensen op specifieke fora vaak om hulp of advies bij het oplossen van een probleem. Dat kan zijn van het repareren van een koffiezetapparaat tot de versimpelde uitleg van een financiele lening. Als je verstand van deze zaken hebt geef dan een reactie waar de ander verder mee kan. In de ondertekening van je antwoord kun je vaak de functie en de website van je bedrijf kwijt. Worden je antwoorden ook door anderen gewaardeerd door bijvoorbeeld een like of positieve score dan bouw je daarmee een betrouwbare reputatie en bekendheid op.

Tip 2 Geef reviews

Op Linkedin zie je in de posts dat er vaak om reacties of meningen worden gevraagd. Hier kun je natuurlijk ook op reageren. Interessanter kunnen de verschillende LinkedIn groepen met uiteenlopende onderwerpen zijn waarbij je eenvoudig jouw expertise kunt tonen. Zie ook tip 1.

Tip 3 Werk mee als vrijwilliger en zet jouw expertise in

Draag jouw steentje bij aan de maatschappij door organisaties te helpen die vrijwilligers vragen. Doe het vooral bij organisaties waar je echt affiniteit mee hebt. Op allerlei niveaus wordt expertise of deskundigheid gevraagd. Hoe mooi is het dan dat je naast het werken aan de maatschappij, jouw naam bij de credits of in een colofon ziet staan?

Tip 4 Weet wie jouw ambassadeurs zijn

In jouw omgeving zijn er altijd wel mensen die je iets gunnen. En als er iets op hun pad terecht komt waarvan ze denken dat het iets voor jou is dan melden ze dat. Of wat je bijvoorbeeld vaak bij LinkedIn ziet is dat er bij de reacties je naam wordt vermeld. En jij bericht krijgt dat jouw naam is genoemd. Het belang van het onderhouden van je netwerkrelaties is duidelijk en ook dat de ambassadeurs goed moeten weten wat je aan diensten of producten aanbiedt.

Tip 5 Schrijf blogs op je eigen website of als gastblogger

In het schrijven van je eigen blogs kun je alles kwijt wat jouw klanten interesseren. Het schrijven van blogs vraagt wel discipline. Als op je website de laatste blog nog dateert van januari 2017? Hoe up to date ben je dan? Het schrijven van blogs kost tijd. Je kunt er ook voor kiezen om blogs bijvoorbeeld per kwartaal te schrijven maar er dan wel voor te zorgen dat het jouw klanten interessante informatie oplevert die ze zelf niet hadden kunnen verzamelen.
Onlangs heb ik voor de ondernemersvereniging Jong MKB een blog geschreven. Zij vroegen de leden om een blog te schrijven over het onderwerp hoe zichtbaar je bent tijdens en na de Coronaperiode . Hier kun je mijn bijdrage lezen.

Tip 6 Laat een reactie achter

Heb je na het lezen van deze tips aanvullingen of andere tips laat deze dan achter in de comments hieronder. Ander positief opbouwend commentaar is natuurlijk ook welkom. Werken aan je zichtbaarheid hoef niet moeilijk te zijn.

Meer weten over de workshops bel me op 0612467429 of stuur een mail via info@hvier.nl

Lees hier nog meer tips en over de workshops.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *